Reklama wizualna

PODSTAWA PROGRAMOWA

Treści nauczania

  1. Psychofizjologiczne mechanizmy percepcji.
  2. Artystyczne i racjonalne przesłanki kształtowania komunikatu wizualnego.
  3. Funkcje i formy reklamy wizualnej.
  4. Przekład informacji na język wizualny.
  5. Obraz i litera w kontekście funkcjonalno-estetycznym.
  6. Środki wyrazu plastycznego a działania na płaszczyźnie i w przestrzeni.
  7. Struktura i budowa form przestrzennych. Projektowanie przestrzeni użytkowych, ekspozycyjnych oraz ich przedstawianie na planszach, w modelach i makietach.
  8. Racjonalność, funkcjonalność, estetyka w kształtowaniu przestrzeni. Zagadnienie ergonomii w reklamie.
  9. Systemy i formy notacji i prezentacji projektów dwuwymiarowych i trójwymiarowych: rysunek techniczny i zawodowy; pełna dokumentacja projektowa. Zapis cyfrowy projektu.
  10. Techniki i technologie stosowane w reklamie wizualnej.
  11. Reklama wizualna a inne działania artystyczne. Działania intermedialne. 

Osiągnięcia uczniów

  1. Kreatywne myślenie i działanie, wyrażanie własnych poglądów artystycznych.
  2. Świadome posługiwanie się językiem plastycznym w projektowaniu reklamy wizualnej.
  3. Samodzielne konstruowanie przekazu wizualnego dla autokreacji.
  4. Umiejętność kreowania struktur funkcjonalnych, opartych o współczesne techniki i technologie komunikacji wizualnej.
  5. Umiejętność łączenia zasad funkcjonalności, estetyki, techniki i technologii.
  6. Dokumentowanie własnych dokonań twórczych.
  7. Profesjonalne prezentowanie własnych poglądów i dokonań twórczych.
image_pdfimage_print