Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w czasach koronawirusa w ZSP w Lublinie

04.05.2020

Drodzy Czytelnicy

Jednym z najczęściej pojawiających się na przestrzeni lat tematów w rozmowach z uczniami jest kwestia poczucia własnej wartości. Wewnętrzny krytyk potrafi skutecznie podciąć skrzydła, spowodować wycofanie się z relacji z innymi, lub hamować inicjatywy takie jak: wysłanie swojej pracy na konkurs, pokazanie komuś swojego wiersza, czy zgłoszenie się do wolontariatu. Dobra wiadomość jest taka, że możemy nad tym pracować. Pomocne jest poznanie mechanizmów pojawiania się krytycznych myśli i budzenie świadomości, gdy widzimy, że to one zaczynają przejmować ster, a tym samym decydować co zrobimy, a raczej co nas ominie. Bądźmy wrażliwi, nie krytykujmy ani siebie ani innych. Pamiętajmy jednak o tym, że jest jeszcze coś, co należy odróżnić od zwykłej krytyki. Mowa o konstruktywnej krytyce. Ale o tym, będzie można przeczytać za tydzień.

Rodziców i Nauczycieli zachęcam do zapoznania się z Apelem Twojego Dziecka wg Janusza Korczaka. Nie jest on autorem Apelu, ale teksty tego wybitnego pedagoga stały sie inspiracją do jego powstania. Tekst został opublikowany w Polsce przez Katedrę Psychologii Rozwojowej KUL, i był tłumaczeniem anonimowej broszury-ulotki przywiezionej ze Stanów Zjednoczonych w latach 80-tych, przez prof. Czesława Walesę.

Zachęcam również do zapoznania z pomysłami na to jak uskrzydlić młode osoby.

Zapraszamy do lektury i oglądania
Magdalena Krygier i Beta Stepanów

Uczniowie:

Rodzice, Nauczyciele:

Wpis wielostronicowy. Przełączaj się na inne strony w lewym dolnym rogu tekstu. Na ostatniej stronie znajdują się aktualne formy kontaktu z psychologiem i pedagogiem szkolnym.

image_pdfimage_print

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Uzupełnij działanie * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.