1

Lubelskie ronda

Lubelskie ronda jako materiał ćwiczeniowy podczas zajęć z podstaw projektowania w naszej szkole

Zadanie bardzo ambitne, może przekraczające możliwości przeciętnego ucznia, ale wielu do niego przystąpiło. Realizacje przestrzenne, najpierw małe makiety wykonane pod kierunkiem nauczycieli rzeźby P. Agnieszki Kasprzak i Piotra Szymankiewicza, potem należało je sfotografować i w odpowiednim programie trójwymiarowym dopasować do uprzednio opracowanych zdjęć przedstawiających lubelskie ronda.

Co do tematu kompozycji były różne sugestie, np. nawiązanie do elementów architektury ” koziego grodu „, do jego historii a nawet postaci, których imionami zostały nazwane ronda.

Większość propozycji to jednak swobodna gra wyobraźni młodych projektantów, formy organiczne (zielony baobab ), ekspresyjna grupa taneczna, kolorowa, zgeometryzowana kompozycja, słoneczne kręgi.

Dla wielu odbiorców te konstrukcje mogą się wydawać kontrowersyjne, ale młodzież powinna mieć także prawo głosu w sprawie wyglądu miasta. Czy dojdzie do realizacji tych właśnie projektów?

Myślę, że należy je jeszcze dopracować, przemyśleć i skonsultować z uznanymi autorytetami, np. prof. Adamem Myjakiem wybitnym rzeźbiarzem , bywającym w naszym mieście z racji współpracy z UMCS.

Potraktowaliśmy to wyzwanie jako okazję do promocji Szkoły, aby dowiedziano się o nas więcej i tym chętniej odwiedzili nas kandydaci do klas pierwszych gimnazjum i liceum.

Krystyna Głowniak

Symulacje rond lubelskich